09 oktober, 2004

En vecka kvar

I fredags hade jag min muntliga redovisning om homosexualitet för klassen. Det gick faktiskt bra! Först så fick alla gå och titta på min utställning som innehöll egna texter, citat av homofobiska kristdemokrater, erotiska bilder och en gigantisk rosa penis i gips. Jag förvarnade dock synskadade Sören innan han rörde vid den, så att han inte skulle bli allt för chockad.

Sedan samlades alla i klassrummet och jag pratade i ungefär en halvtimme. Det var riktigt kul, speciellt eftersom jag helt och hållet improviserade och inte hade förberett något. Det blir roligare så.

Det är förresten många som har hört av sig och bett mig om ursäkt denna vecka. Det känns skönt. Jag tror att det lönar sig att vara ärlig och tala om när man blir sårad. Det är lika bra, för om de som varit elaka tänker efter så inser de förhoppningsvis att de måste be om ursäkt. Jag har faktiskt förlåtit de flesta av dem.

Och så är det snart bara en vecka kvar tills jag får träffa Mr. H. Jag är fortfarande nervös och jag hoppas på det bästa. Ni får hålla tummarna nästa söndag tycker jag.