20 februari, 2005

Skilsmässan

En skilsmässa innebär ju alltid en mängd förändringar och så även för min familj. Jag, mamma och syrran ska flytta in till centrala Sandviken i en fyra som vi har köpt. Trots att det är jobbigt att lämna vår stora villa, där vi har bott sedan 1988, så känns det ändå som en positiv förändring. Det ska bli skönt att äntligen komma in till stan, framför allt för att bo närmare mormor.

Men pappas svek gör fortfarande ont. Jag försöker tränga bort de negativa tankarna och i stället fokusera på det positiva med flytten. Det är lättare sagt än gjort. Men det ska bli kul att inreda mitt nya rum helt i rosa och köpte därför två nya rosa kuddar häromdagen. De kommer att passa perfekt där!

Jag känner mig motiverad att börja ett nytt liv. Jag hoppas bara att jag en dag kommer att kunna förlåta pappa för allt han gjort.