07 augusti, 2011

Desperate Housewives läggs ner 2012

All good things come to an end. I går avslöjade TV-kanalen ABC att den populära såpoperan "Desperate Housewives" kommer att läggas ner 2012, efter åtta säsonger. Även om serien fortfarande är populär så har den tappat tittare de senaste säsongerna.

Jag älskar "Desperate Housewives" och har följt serien sedan starten 2004, så självklart känns det sorgligt. Men samtidigt är det bra att skaparna vet om nedläggningen i tid så att de hinner knyta ihop alla lösa trådar innan sista avsnittet.

Det ryktas förresten att en av hemmafruarna kommer att få ett tragiskt slut. Jag hoppas att denne någon är Lynette, jag tål inte den karaktären. Minns ni förresten mitt gamla blogginlägg om hur jag tycker att serien borde sluta? "Dallas"-varning!

Kommer du att sakna "Desperate Housewives"?



Foto: ABC Television Network.