12 augusti, 2011

Mysteriet med Snobbenväskan

I går köpte jag en ny axelväska, så det var dags att slänga min gamla, trasiga "Snobbenväska". Det var på tiden, jag köpte ju väskan när jag började gymnasiet, så ni må tro att den var sliten.

När det begav sig så förvarade jag mycket hemliga saker (läs kondomer) i facket med Snobbenmärket på. Nu när jag tömde den gamla väskan upptäckte jag ännu ett litet fack som jag helt hade glömt. I facket låg en liten nyckel och jag insåg snart att den gick till ett gammalt kassaskrin, som i flera år har saknat nyckel.

Jag låste ivrigt upp skrinet där jag fann en papperslapp, med ett gammal lösenord på, samt en diskett med en etikett som löd: "Dennis dagböcker 2001-2004." Vilken flashback! Inte för att jag har någon möjlighet att läsa disketter på mina datorer, men ändå.

Spännande va?



Säg hej då till den gamla Snobbenväskan!