29 oktober, 2011

Programledardagar i Stockholm

Nu har jag varit dålig på att blogga igen. Skäms på mig! Det är inte alltid jag hinner/orkar, men jag försöker ta igen det på helgerna. I dag har jag bara tagit det lugnt och lyssnat på Mariah Carey. Men jag tog nog i lite för mycket när jag sjöng med för jag är alldeles hes. Det är inte lätt att komma upp i hennes toner.

I onsdags var det programledardagar på Sveriges Radio i Stockholm. Jag och Larry åkte dit och gick på seminarium. Den första föreläsningen handlade om att våga ställa jobbiga frågor och var riktigt intressant! Den andra handlade om "star quality" och hur man "skapar" så kallade radiostjärnor. Den var inte alls lika bra, men det var väldigt kul att träffa kollegor från resten av landet.

Efteråt så tog jag och Larry tunnelbanan till St. Eriksgatan och alla skivbutiker som ligger där. Det är kul med någon som är lika galen i skivor som jag. Vad mer har hänt den senaste tiden? Väldigt mycket, men det får vi ta en annan gång. Nu ska jag se på skräckfilm.

Ha en underbar kväll och kom ihåg att ni kan följa mina galna upptåg på Twitter.