09 januari, 2013

A New Beginning

Om du också gillar klassiska äventyrsspel som "Monkey Island", "Broken Sword" och "Beneath A Steel Sky" så kommer du att älska "A New Beginning". Man spelar som den norska vetenskapsmannen Bent Svensson som får besök från en postapokalyptisk framtid och ombes att rädda jorden från undergång.

Jag har precis börjat spela "A New Beginning" och är redan fast i den spännande berättelsen. Spelet är enkelt uppbyggt med klassiska peka-och-klicka-kontroller och handmålade miljöer. Ett måste för alla retroälskare!

Spelet går att köpa fysiskt till PC hos Discshop, CDON, Ginza och Amazon, men är betydligt billigare att köpa digitalt hos Gog och Steam, vilket är perfekt för Macanvändare som jag.



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.