16 februari, 2016

Ljus, musik och trappmani

Dagens glädjeämne är att det äntligen var ljust ute när jag gick till tåget i morse. Och till min stora glädje var det även ljust när jag tog tåget hem. Det är så härligt. Efter förra veckans sjukskrivning var det en fröjd att återvända till jobbet.

I går spelade jag och Larry Forsberg in den sista låten till vår kommande EP. Låten heter "You Won't See Me Dancing" och är ironiskt nog ett väldigt dansant spår. Texten passar bra in på Eurotix med tanke på att ingen av oss kan dansa. Jag ser verkligen fram emot att släppa EP:n och hoppas att andra kommer att dansa till den i stället.

Förresten, ni som känner mig vet att jag har en förkärlek till trappor. Redan som barn föll jag pladask för den gamla trätrappan i vår villa i Sandkälla. Min stora favorit kommer dock alltid att vara "the grand staircase" ombord det legendariska fartyget Titanic. Därför tänkte jag avsluta med ett foto av ett av tidningens trapphus: