21 mars, 2016

Eurotix - The Best Of Times (EP och video)

Omslag av Jimmy Dyrebrant.
Mitt och Larry Forsbergs synthpopband Eurotix har äntligen släppt nya EP:n "The Best Of Times". Titelspåret röstades fram av våra lyssnare och är väldigt personlig för mig eftersom jag skrev texten själv. Dessutom är soundet inspirerat av min favoritgenre: italodisco från åttiotalet.

Förutom en singelversion av titelspåret får man tre bonuslåtar: "Face Down" – vars hook är en hyllning till min favoritlåt med Kim Wilde – den dansanta "You Won't See Me Dancing" samt en retroremix av albumspåret "Su-Su-Superman" inspirerad av Bobby Orlandos åttiotalssound.

Här nedanför kan ni se videon till låten som är gjord med hjälp av spelet "The Sims 4". Den har förstås homotema. EP:n finns nu på iTunes och Spotify. Om ni gillar det ni hör, gilla och dela gärna videon.

Låtlista till "The Best Of Times":

1. The Best Of Times (Radio Edit)
2. Face Down
3. You Won't See Me Dancing
4. Hi-NRG Superman



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , . GD.