15 maj, 2016

Eurovision Song Contest 2016 - Final

Tiden går fort när man har roligt och det har vi verkligen haft. Eurovision Song Contest är över för den här gången och vinnare blev Ukrainas Jamala med "1944". Låten var ingen favorit hos mig, men kul för henne. Nytt för i år är att jag har valt att endast fokusera på de bidrag jag tyckte bäst om i stället för att kommentera samtliga låtar.

Det har varit ett otroligt starkt år och ni kan inte ha undgått att min storfavorit sedan starten har varit Rysslands Sergey Lazarev. Det var han även i går kväll, tätt följd av Österrikes Zoë, Lettlands Justs, Bulgariens Poli Genova, Spaniens Barei, Australiens Dami Im och Litauens Donny Montell.

Även om de inte var några vinnare är jag även svag för Frankrikes Amir med den sötglada poplåten "J'ai Cherché" samt Storbritanniens Joe And Jake med pojkbandsdängan "You're Not Alone". Jag föredrar dock "Cahill Club Edit"-remixen av den senare som gör låten mycket bättre. Även Azerbajdzjans Samra har en låt som har vuxit sedan semifinalen.

Men det var så många bra låtar i år att det var svårt att välja. Spana gärna in mina inlägg om den första och andra semifinalen för att läsa fler kommentarer om de bidrag jag gillade.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , .