13 mars, 2005

Schlagerfest

Jag har haft väldigt kul de senaste veckorna. Det har varit lite stressigt men det är kul att hålla sig sysselsatt. Jag hade ju sportlov vecka nio så på torsdagen åkte jag först till Uppsala och träffade en vän. Vi fikade, gick i affärer och undersökte provhytter. Dessutom köpte jag en massa skivor och DVD-filmer.

Dennis: "Är du Dennisist? Det är min nya, rosa religion."

På lördagen var det dags för min schlagerfest! Jag och Sandra åkte bil in till Gävle och mötte upp Micke och Henri. Vi irrade omkring på stan och jag shoppade skivor, DVD-filmer och en ny mobil, en Sony Ericsson K700i. Den är riktigt bra! Man kan lägga in MP3-låtar, så nu kan jag ha riktigt bra ringsignaler.

Efter shoppingrundan tog vi bilen hem till mig. På vägen hade vi allsång till en schlagerskiva som jag hade bränt. Så går det med bögar i bilen! Väl hemma så visade jag Micke och Henri runt i villan och sedan såg vi en massa schlagerklassiker på DVD. Det är alltid lika kul att umgås med dessa knäppa personligheter! Vi lagade mat tillsammans och såg Melodifestivalen på kvällen.

Självklart tävlade vi om vem som kunde gnälla och klaga mest på låtarna, artisterna och deras kläder, men det hör ju liksom till. Champagnen och cidern flödade och vi dansade loss i mitt vardagsrum. Till och med Micke dansade, vilket är en succé. Det var länge sedan jag hade så kul.

Jag och Henri fascinerades av Sandras tuttar och döpte dem till Shirley och Kerstin. Vi skrev även en ny text till "Kärleken Är Evig" om hennes bröst i stil med: "Ingenting är större än dem där!" Min stora fråga är i efterhand: Just ja, jag fick en massa skivor av Micke, en söt bok mot depression av Henri och en gullig, rosa spegel av Sandra med ett glittrigt hjärta på.

Henri: "Jag har köpt en bok med de elakaste citaten i världen."
Dennis: "Vi behöver ingen bok för att vara elaka."

På måndagen fick jag förresten besök från min vän Max. Vi umgicks i två dagar, tittade på film och träffade mina vänner. Det var riktigt trevligt. Vad lärde jag mig av detta? Jo, att de i övre Norrland vägrar erkänna att Gävle faktiskt också hör till Norrland. Skandal.

Jag vill hälsa till alla mina söta vänner som gör mitt liv rosa och fluffigt. Ni är underbara! Och så vill jag tacka Stalker-Anna och Sven för de fina korten de har skickat till mig.