25 mars, 2005

Sminkad för tipsrunda i skogen

I torsdags hade vi påskfest inne på Västerbergs folkhögskola i Gävle. Det var både elever från min skola och filealen i Gävle där. Från början var det meningen att jag skulle uppträda, men det blev inte så. Jag var så förkyld att rösten försvann. Det var dock skönt att kunna slappna av och se showen i lugn och ro. Folk kom fram till mig och beklagade att jag inte skulle kunna uppträda.

Min fyrtioåriga klasskompis Lars stal dock showen. För några dagar sedan kom han ut som transvestit, vilket alla tog väldigt bra. Det är modigt av honom att våga stå för den han är. På påskfesten märkte jag att en dam jag inte kände igen stirrade på mig. Först blev jag irriterad, men snart insåg jag att det var Lars utklädd till sitt kvinnliga jag, Ylva. Jag blev så stolt.

Stalker-Anna: "Min bror säger att det inte finns något som är så sjukt som ens egen hjärna."
Dennis: "Speciellt min hjärna!"
Stalker-Anna: "Ja, speciellt den."

Häromdagen köpte jag en pälsboa av min engelskalärare, som hon hade sytt upp. Den är vit och matchar den vita militärpälsen jag ärvde av morfar. Det är självklart ingen äkta päls i boan, vilket är viktigt för mig. Den har en klassisk Hollywoodkänsla över sig.

Förra onsdagen var jag ut på krogen tillsammans med Linda, Sandra P, Tobbe och Marie. Det var rätt kul förutom att jag skulle till skolan tidigt dagen därpå och anordna en tipsrunda för de andra klasserna. Hur kul tror ni att jag såg ut i skogen med gårdagens smink? Nåja, någon måste ju underhålla de andra.

Jag fick förresten en ny vän ute i skogen. Hon heter Nica och vi har skrämmande mycket gemensamt. Jag ser fram emot att lära känna henne bättre!