01 maj, 2005

"La disco a besoin de vous"

I fredags kom Stina hit. Vi såg gamla framträdanden från Melodifestivalen och dippade grönsaker. I lördags blev vi bjudna hem till vår vän Jessica. Vi sminkade och klädde upp oss innan vi åkte in till Sandviken. Vi köpte med kinamat och såg "Halloween" och "Halloween II" på DVD. Gissa vem som valde filmerna. På hemvägen stötte vi ihop med min klasskompis Jenny som var ute med hunden. Jag blir alltid lika glad av hennes!

I torsdags åkte mamma och jag in till Gävle för att köpa presenter åt min syster. Jag passade även på att köpa solglasögon åt mig själv. Först köpte jag ett billigt par rosafärgade solglasögon, men så upptäckte jag att de var repiga och fick pengarna tillbaka. Då gick jag raka vägen till Synsam och köpte ett par solglasögon från Police istället. De var dyra, men förhoppningsvis hållbara.

Dennis när Henri snackar om sitt sexliv: "Kan vi byta samtalsämne nu? Vi snackar om mina ligg i stället."
Henri: "Åh hjälp, då tar det aldrig slut!"

Jag skulle ha blivit fotograferad i fredags, men fotografen blev sjuk så vi fick skjuta på det. Så jag spenderade dagen framför TV:n och såg allt bonusmaterial på den nya "Borta Med Vinden" DVD:n som jag har köpt. Det har släppts en box med fyra skivor, fyllda av skatter för alla som älskar denna klassiker. Jag kan inte få nog av min härliga Scarlett O'Hara. Det känns som om jag känner alla karaktärerna personligen och att det är jag som är Scarlett.

Det känns verkligen att våren snart är här på riktigt. Jag tycker nästan bättre om våren än om sommaren. Våren är liksom lagom varm och det är då alla kärlekskänslor kommer upp till ytan. Jag hoppas att ni får en härlig vår.