21 maj, 2005

Skolavslutning och besök från Norrland

Förra veckan kom Patric på besök ända från Umeå. Vi såg en massa skräckfilm, promenerade i skogen och spelade "The Sims 2". På söndagen umgicks vi med Linda och Sandra P i Sandviken. Vi såg film, lekte med Lindas galna katter och var allmänt slappa. På måndagen hälsade vi på Sandra M. och hennes pojkvän Claes i Gävle. Vi umgicks med dem tills Patrics tåg gick hem på kvällen. Det är alltid lika trevligt att träffa min norrlänning.

Dennis: "Det tar bara tre timmar dit. Det är ungefär som till... till... Jag skulle jämföra med något men kom på att jag fortfarande är dålig på geografi."

I onsdags hade vi avslutningsmiddag med klassen på en restaurang i Sandviken. Det kändes lite vemodigt, men samtidigt ska det bli kul att få göra något nytt. Jag är glad att jag fick byta till denna klass eftersom jag har mina bästa vänner där. Det känns ändå som att jag har gått med dem hela tiden eftersom vi hade så många lektioner ihop.

Mina heterokillar Marcus, Anders och Jonas bad mig följa med dem och dricka lite efteråt. Vi gick hem till Anders, sedan till Marcus och sedan ut på krogen. Det var riktigt trevligt! Jag känner mig så trygg tillsammans med mina killar. Om någon skulle mucka med mig så skulle de rädda mig.

I går hade vi skolavslutning på folkhögskolan. Vår klassföreståndare Karin bjöd på tårta och sedan var det samling i gymnastiksalen där vi i musikgruppen sjöng två låtar. Sedan delades det ut bokstipendier och jag fick ett i litteratur. Jag tror att det var för alla dikter och noveller jag har skrivit under min tid på skolan.

Vi tog adjö av varandra och så åkte jag hem. Där fick jag en bukett rosa rosor av mamma. Jag blev så glad! Min mamma är snällast i världen.