09 juli, 2005

Lili & Susie äger

Äntligen är jag klar med DVD-filmerna som jag så länge har jobbat med. Jag har klippt ihop en massa gamla musikvideor från åttio- och nittiotalet, till tre stycken skivor. Så nu kan jag njuta av videor med Mandy Smith, Samantha Fox, Lili & Susie, Britt Dahlén, Bananarama, Kim Wilde, Pernilla Wahlgren och många fler, om och om igen. Det känns skönt att bevara sina idoler på det viset, så att de inte glöms bort.

Jag har förresten fått ett exemplar av Samantha Fox samlingsskiva "The 12 Inch Collection" av Mr. J. Kul va? Den är endast utgiven i Japan. Det är säkert bara jag som blir så glad över allt som har med åttiotalet att göra.

Dennis om Live8: "Det är så spännande med TV-galor! Det känns liksom som nyårsafton."

Jag hoppas inte att jag har tråkat ut er med allt mitt idolsnack. Jag är ju som sagt besatt av 80-talet. Men jag antar att ni har börjat vänja er vid det här laget. Kram på er alla!