03 augusti, 2005

"Baby, you've been talking in your sleep"

Jag hade bestämt mig för att inte åka på Stockholm Pride i år, men jag har ändrat mig. Själva Prideområdet är rätt litet, tråkigt och ytligt, så där kommer jag inte att vara så mycket. Men jag kommer vara där fredag och lördag för att träffa mina vänner och se paraden. Dessutom kommer min singel att säljas i QX-tältet, så håll utkik!

I måndags åkte jag, mamma och mormor till Rättvik. Min kära syster och hennes vän Angelika är ju där och campar under Classic Car Week. De är förtjusta i gamla bilar och raggare. Jag har då aldrig förstått mig på folk som är intresserade av motorer. Men de förstår sig säkert inte på mig heller, så vi är kvitt.

Jag hade min rosa iPod med mig som förgyllde alla raggare runt omkring mig med rosa fluffigt åttiotalsdisco. Det var trevligt att komma till Rättvik igen för det är så vackert där. Sedan så hade jag, Diana och Angelika låtsaskrig i husvagnen och ropade åt förbipasserande killar. Underhållning på mellanstadienivå, jag vet.

Häromdagen så sjöng Stalker-Anna för mig i telefonen: "Kom och ta mig! Jag vill ha dig!" Jag tror att det var ett försök att sjunga Nanne Grönvalls "Håll Om Mig", men man vet aldrig så noga. Roligt var det i alla fall. Anna, du får se till att sjunga lite oftare för det gör mig på så bra humör.

Sedan har jag klippt mig också och är riktigt nöjd. Snart är det Pride och sedan Gävle Cityfest. Gud, så skoj det ska bli! Jag måste ha en massa ansiktsglitter på mig. För att inte glömma mitt rosa läppglans med glitter på. Folk måste ju se att det är jag.