26 augusti, 2005

Första veckan avklarad

Så var första skolveckan på skrivarlinjen avklarad. Jag trivs väldigt bra och har börjat få bra kontakt med några av tjejerna i klassen. Det finns en hel del söta killar också. I går hade vi filmkväll på skolan och var där till sent. Det är så roligt att gå en utbildning där man får göra det man alltid har älskat, att skriva. Det har hjälpt mig att komma i gång med låtskrivandet igen. En massa nya texter är på gång och jag hoppas kunna spela in nya låtar inom kort.

I dag kom min intervju med i Arbetarbladet. Det är en stor bild på förstasidan och en stor artikel på nöjessidorna. Dessutom är jag med på löpsedeln som hänger omkring i Gävletrakten. Jag hoppas att det kan leda till något större. Det vore så kul att nå ut till omvärlden med min musik och mitt budskap.

Dennis: "Du är min lilla korvkiosk."
Henri: "Nej, nej inte korvkiosk. Kebabgrill. Lite mer krydda, lite mer kött."

I övrigt händer det en hel del med flytten. Vi har inte tömt hela villan ännu, men lägenheten blir allt finare. Jag vill passa på att hälsa till min vän Sven och tacka för de fina bilderna han tog av mig när han var här uppe för några veckor sedan. Jag gillar egentligen inte att bli fotad, men med Sven går det bra.