09 april, 2006

ABBA och Greta Garbo

Jag kan ibland identifiera mig med Agnetha Fältskog. En anledningar är att jag kan vara ganska skygg, och en annan är att jag är sparsam med scenframträdanden, lite Greta Garbo så där. Vissa säger att man inte kan bli framgångsrik artist om man inte uppträder en massa, men man måste ju prioritera sig själv och sin egen hälsa. Och jag är mer bekväm i studion än på scenen, precis som Agnetha.

Hans: "Dennis, vill du uppträda i skolan på fredag?"
Dennis: "Nej, jag jobbar på min Garbostämpel."

På tal om Agnetha så har jag lyssnat extra mycket på ABBA den senaste tiden. Som ni kanske vet så växte jag och min syster upp med ABBA:s musik och kan alla deras låtar utantill. Vi är överens om att de är magiska och att man lätt fastnar för dem. När jag känner mig hängig har jag lättare att ta till mig låttexter och ABBA har ju låtar för alla slags sinnesstämningar.

De ABBA-låtar jag känner stämmer in på mig just nu är "My Love, My Life", "If It Wasn't For The Nights", "Disillusion", "One Of Us", "The Day Before You Came", "Angeleyes", "Knowing Me, Knowing You", "I'm A Marrionette" och självfallet "The Winner Takes It All".