25 mars, 2006

Vad händer just nu?

Vad händer i mitt liv just nu? Denna vecka har vi varit hemma från skolan och haft skrivvecka. Jag har skrivit på mitt projektarbete som består av en bok om mitt liv. Det har varit rätt intressant att gräva i det förflutna. Nästa vecka kommer jag att göra en del radiointervjuer och framöver kommer även artiklar om mig att publiceras på Lunarstorm, i musiktidningen OKEJ samt Norges största HBTQ-tidning Blikk.

Bree i "Desperate Housewives": "Gaby, this is the way I see it. Good friends offer to help in a crisis, great friends don't take no for an answer."

Häromdagen berättade nyheterna om en flicka i Indien som blev bortgift mot sin vilja som tolvåring. Hon blev misshandlad av sin make och utnyttjad som slav av hans släktingar. Nu är hon fjorton år och har lämnat maken. När ingen hjälpte henne gick hon själv till polisen och gjorde en anmälan. Hon är en av de första flickorna i Indien någonsin som har tagit ut skilsmässa.

Nu är flickan hemma hos sin familj igen och pappan ångrar att han gifte bort henne. Hon har blivit en förebild för många flickor i Indien och många tror att tvångsäktenskap kommer att minska med den nya lagen om att alla äktenskap måste registreras. Jag blev så glad när jag såg nyhetsinslaget. Vi behöver mer nyheter om starka personer som hon.