14 mars, 2006

Releaseparty för Drama Queen

Oj, vilken vecka det har varit! Jag kom ju hem från USA i måndags och var helt utmattad efter resan. I onsdags kom Mr. C och hans tjejkompis till Gävle hängde med mig. Sedan släppte vi av kompisen hos någon släkting i Valbo innan jag och C fortsatte hem till mig. Vi myste, såg film och lyssnade på en massa schlagermusik.

På fredag morgon hämtade pappa och hans tjej upp mig, C och tjejkompisen, och så åkte vi till Stockholm för att förbereda mitt releaseparty. När vi kom fram till Club Connection bjöds vi på mat av den trevliga Mirre som driver klubben. Jag hade soundcheck och efteråt checkade vi in på vårt fina hotell och började göra oss i ordning för kvällen.

Klockan sju anlände de första gästerna och inom kort var partyt i full gång. Jag hade knappt en lugn stund under hela kvällen för folk drog i mig från alla håll. Men det var otroligt kul och jag är glad att så pass många kom. Att bli fotograferad och få signera skivor är så kul. Jag fick dessutom en massa rosor och presenter från folk, vilket gjorde mig peppad inför showen.

När det var dags för uppträdandet fick jag hjälp av några divor ur dragshowgruppen Barbarellas. Jag sjöng "Drama Queen" trots min svåra förkylning och efteråt fortsatte jag att mingla med gästerna. Efter festen gick jag, Mr. C och hans tjejkompis tillbaka till hotellet där vi åt kvällsmat och fnittrade tills vi somnade.

Dagen därpå åt vi lunch tillsammans med Micke i Alvsjö innan vi åkte hem till Sandviken igen. Där såg vi förstås på Melodifestivalen. Mr. C är ju lika galen i schlagermusik som jag. På söndag morgon åkte C och hans vän tillbaka till Jämtland. Jag saknar dem redan.

Jag vill tacka alla som kom på releasepartyt. Det var en oförglömlig kväll. Jag vill också tacka Mirre, Majsan och alla andra på Club Connection, samt pappa som har gjort massor för festen. Slutligen vill jag skicka ett stort tack till min kära vän Micke som verkligen har engagerat sig för att göra partyt till en av de bästa kvällarna i mitt liv.