24 september, 2006

"I can't promise you heaven"

Har ni hört talas om artisten Rozzetta? Hon är ett så kallat "one hit wonder" skapat av Jenny Mörtsell. Som slutprojekt på Konstfack valde Jenny att lansera sig själv som en åttiotalsartist. Jag kom nyligen i kontakt med henne och hon skickade en CD och DVD till mig. Jag blev så glad! Både låten och musikvideon är inspirerade av åttiotalets italodisco, min favoritgenre.

I går såg jag "Du Är Vad Du Äter" på TV där Kikki Danielsson fick hjälp att gå ned i vikt. Jag blev verkligen imponerad av henne. Hon verkar vara en så rolig och snäll person som jag inte skulle ha något emot att lära känna. Dessutom har hon fått ta så mycket skit av media men trots det inte gett upp. Jag tror att vi skulle kunna lära varandra en hel del.

Nu ska jag lyssna på den tyska discosångerskan Charlott som hade en mindre hit 1989 med låten "I Can't Promise You Heaven". Jag slår vad om att ni aldrig har hört talas om henne. Tänk er en blandning mellan Mandy Smith, Bananarama och Britt Dahlén. Nåja, ha en underbar vecka och glöm inte bort att kolla in min hemsida där det finns mycket mer läsning.