02 oktober, 2006

Ljudkvalité

Jag är extremt pedant när det gäller stavning och min systers musikbibliotek gav mig nästan ett nervsammanbrott, så jag satte mig och sorterade alla hennes MP3:or. Det tog rätt lång tid, men nu ser det bättre ut. Jag kunde inte låta bli. Snacka om att jag är nördig.

En annan grej jag är allergisk mot är låg ljudkvalité. Det finns många som lägger in låtar på datorn med dåligt ljud, och när man föreslår att de ändrar inställningarna så stirrar de på en som ett frågetecken. Nåja, nu ska jag sluta gnälla. Är ni intresserade av att se vad jag lyssnar på för musik kan jag rekommendera min Last.fm-sida.

Dennis: "Jag har sorterat alla dina MP3:or och rättstavat dem."
Diana: "Men det hade jag ju inte bett om."
Dennis: "Jag gjorde det inte för din skull. Jag gjorde det för min egen skull, så att jag inte skulle få en allergichock."

I dag fick jag förresten hem två CD-singlar med La Camilla. Hon var en av medlemmarna i Army Of Lovers och släppte även soloskivor på nittiotalet. Hon kanske är inte världens starkaste sångerska, men jag älskar hennes coola attityd. Jag skulle vilja göra en duett med Camilla. Hon skulle ju kunna prata på låten med sin glamourösa svengelska. Det vore något.

Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.