25 oktober, 2006

Min resa till Skåne

Jag kom på att jag har glömt att skriva om min resa till Skåne. Förutom blogginlägget om Stalker-Anna då. Jag borde skämmas. Min vistelse hos Anna var inte lång, men väldigt trevlig. På resan ned fick jag som vanligt syn på underhållande medpassagerare. Bland annat en illaluktande man som ville bjuda på sprit, samt en ung kille som berättade för någon över telefon att han hade haft sex med en annan kille, i en bil.

Väl framme i Kristianstad mottogs jag av den alltid lika underbara Stalker-Anna. Hon såg till att jag kände mig som hemma och fick mig att le även när jag inte kände för det. Hon tog till och med visade mig runt till stadens alla skivaffärer, trots att hon avskyr att shoppa skivor. Det är vänskap det!

Dennis till Henri: "Jag behöver ingen hund. Jag har ju dig."

Under helgen hann jag med att mysa med Anna, göra en smörgåstårta helt själv, shoppa överdrivet många skivor, träffa min vän Jonas, gå vilse, vara med på Annas trettioårsfest, fotografera fåglar, höra Stalker-Anna sjunga, utforska parken i Kristianstad, träffa Mr. D och mycket mer. Ett stort plus är att min vän Sven kom på Annas fest. Det var underbart att träffa honom igen.

Precis när jag satte mig på tåget hemåt fick jag ett SMS av Anna där hon skrev att hon redan saknade mig. Det gjorde mig nästan gråtfärdig. Jag saknar henne mycket. Jag saknar också alla andra roliga personer jag träffade på resan, till exempel Latex-Anna, Sanne, Söt-Jenny, Mr. D, Straight-Jonas och Sven.