13 oktober, 2006

Skåne, here I come!

De låtar jag sjöng på kom tyvärr inte med bland de utvalda till Melodifestivalen. Men alla länder har inte avslöjat sina finalister ännu, så det finns fortfarande hopp. Oavsett vilket så känner jag mig riktigt glad just nu och har många projekt på gång. Vänta bara!

I dag har jag träffat min producent- och låtskrivarkollega Larry Forsberg. Han och jag har nästan samma musiksmak så det finns alltid något att snacka om. Dessutom har vi en hel del musikprojekt på gång tillsammans. Han hade med sig en present till mig, en autograf från självaste Susie Päivärinta från Lili & Susie! Jag blev alldeles lyrisk.

Larry hade ätit lunch tillsammans med henne och min andra idol Ankie Bagger för ett tag sedan. Han hade berättat om mig och mitt rosa rum med posters av Lili & Susie på väggarna. Då blev Susie så glad att hon kastade sig på ett papper och skrev en autograf till mig. Hon lämnade också ett pussmärke av glittrigt läppstift. Jag är fortfarande i himlen. Tack för allt, Larry. Du är grym!

Jag vet inte riktigt vad det är men jag har varit jättekänslig den senaste veckan. Jag gråter för ingenting. Jag kan gråta när någon röstas ut ur "Idol", eller när någon har det kämpigt i "Du Är Vad Du Äter". Det känns som om jag är gravid… eller som jag föreställer mig att det känns att vara gravid. Häromdagen pratade jag i telefon med Micke och han sa något enkelt till mig om att han stöttade mig i en viss fråga och jag började gråta av lycka.

Nej, nu måste jag lägga mig om jag ska orka med morgondagen. Jag ska ta tåget till Skåne och bo hos den alltid lika underbara Stalker-Anna. Sedan ska jag träffa Sven och Mr. D också. Det ska bli spännande.