18 april, 2010

Håller världen på att bli galen?

Jag brukar tycka att det är intressant att se på nyheterna men den senaste tiden har jag inte orkat. Det är så mycket elände, allt från vulkanutbrott och mord till pedofilpräster och slavarbete. Håller världen på att bli galen, eller har den alltid varit det? Man orkar knappt surfa in på kvällspressens hemsidor längre.

Det är självklart viktigt att det rapporteras om dessa saker i media, det är bara det att jag personligt har svårt för att ta in alla tråkigheter. Det brukar dock gå i perioder för mig så snart orkar jag nog se på nyheterna igen. Men tills dess stannar jag i min egen rosa bubbla, där allt är underbart!

Observera att detta INTE är samma sak som att blunda för problemen! Det handlar helt enkelt om att tänka på sin egen hälsa.

Bimbo Boy
www.bimboboy.com