21 augusti, 2010

Lilla Dennis har blivit stor

I förrgår träffade jag och mamma en bekant när vi var på biblioteket. Jag kände först inte igen damen, men när mamma hejade på henne så såg hon på mig och utbrast: "Men kan det vara lilla Dennis som har blivit så stor?"

Det var en av tränarna jag hade på den tiden jag orienterade, för typ hundra år sedan. Hon berättade att hon ofta tänker på när jag gav henne och en annan tränare en teckning på avslutningsdagen. Jag hade helt glömt bort teckningen, men när hon sa det så kom minnena tillbaka.

Jag var kanske nio år gammal och hade sagt att de skulle få ha teckningen tillsammans. När de frågade hur det skulle gå till så sa jag: "Men när ni sover över hos varandra så kan ni ju ta med teckningen så att båda får ha den?"

Tänka sig. Jag var diplomatisk redan på den tiden.

Bimbo Boy
www.bimboboy.com