26 januari, 2012

GetGlue - Nytt community

Min vän Nico tipsade mig om GetGlue, ett nytt community för folk som älskar film, musik, TV-serier och böcker. Man kan checka in på olika saker, t.ex. om man ser en film eller läser en bok, så att andra kan se. Man kan även diskutera det man checkat in på med andra som gör samma sak.

Först så tänkte jag: "Åh, inte ännu ett nytt community!" Men det är faktiskt riktigt roligt! Jag gillar också att man lätt kan dela sina incheckningar på Facebook och Twitter. Det finns även appar till iPhone, Android och andra smartphones. Om du blir medlem i GetGlue så får du gärna följa mig via min profil. Vi ses där!

Uppdatering 26 februari, 2014: GetGlue har tyvärr spårat ur helt genom att ta bort en massa funktioner och ignorerat användarnas önskemål, så jag har övergett sidan. Jag rekommenderar istället detta sociala nätvärk istället.