18 januari, 2012

Älskar att läsa

Inget går upp mot en bra bok när man vill slappna av. Det låter kanske fånigt, men jag ser ibland fram emot att gå till sängs bara för att få läsa. Det är så härligt att drömma sig bort i bokens värld och bli någon annan för en stund! Dessutom somnar jag bättre om jag har läst innan, för det är så lugnande.

Samma sak gäller de böcker jag själv skriver på. Det är så härligt att fly verkligheten en stund och leva genom sina karaktärer. Jag har skrivit ganska mycket den senaste tiden och det börjar ta sig. Är glad att några av mina vänner lovat att läsa det jag skrivit och komma med feedback när jag är klar.

För tillfället läser jag "Deluxe" av Anna Godbersen, en spännande ungdomsroman som utspelar sig i New York år 1899. En recension av den kommer inom kort! Vad läser du just nu?