26 mars, 2014

Recension: Ravenswood (2013-2014)

Jag såg precis det sista avsnittet av TV-serien "Ravenswood". I Sverige har den visats på Kanal 11, men eftersom serien nu är nedlagd i USA blir det ingen fortsättning för de hemsökta ungdomarna. Men om jag ska vara helt ärligt kommer det inte som någon överraskning.

"Ravenswood" var en spinoff till en av mina favoritserier, ungdomssåpan "Pretty Little Liars", vilket gjorde att förväntningarna var skyhöga. En av seriens karaktärer, hunkiga Caleb Rivers, spelad av Tyler Blackburn, lämnade "Pretty Little Liars" för den nya serien, men det räckte inte.

"Ravenswood" var visserligen en lagom underhållande och småtrevlig serie, men skådespelarinsatserna var inte på topp. Det kändes så krystat. Dessutom hade jag svårt att för seriens övernaturliga tema, en stor kontrast till "Pretty Little Liars", vilket gjorde det svårare att komma in i "Ravenswood". Det kändes mest som om de försökte konkurrera med "The Vampire Diaries" och "The Originals", istället för att göra sin egen grej.

Men misströsta inte. ABC har avslöjat att Caleb återvänder till "Pretty Little Liars". Frågan är bara hur de ska förklara hans övernaturliga äventyr i "Ravenswood"?



Spana gärna in mina övriga recensioner.

Foto: ABC