11 februari, 2017

Melodifestivalen 2017 - Deltävling 2

Så var den andra deltävlingen av Melodifestivalen 2017 över. Mariette och Benjamin Ingrosso gick direkt till final, medan Dismissed och Lisa Ajax gick till Andra chansen. Jag har valt att fokusera på de bidrag jag tyckte om i stället för att kommentera samtliga låtar. Det är tillräckligt mycket negativitet och bitterhet i mediabranschen som det är. Kom i håg att jag bara går efter min egen musiksmak.

Mina personliga favoriter:

1. Mariette - A Million Years: Vilken artist! Jag gillade Mariettes förra bidrag "Don't Stop Believing", men den här låten är snäppet bättre. Elektroniskt, upptempo och känslosamt. Jag hoppas att hon fortsätter släppa musik i samma stil.

2. Benjamin Ingrosso - Good Lovin': Jag hade inte så höga förväntningar men jag måste säga att jag är imponerad av Benjamin. Han är proffsig på scen, har en bra röst och låten är både elektronisk och funky. Är Sveriges Justin Bieber född?

3. Etzia - Up: Den här var precis på gränsen för mig. Jag blev på glatt humör av låten och av numret. Låten hade dock kunnat få vara lite mer elektronisk i soundet. Sången var också lite svajig. Men jag tror att låten kommer växa.

I övrigt var det tyvärr inget som föll mig direkt i smaken.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , .