18 februari, 2017

Melodifestivalen 2017 - Deltävling 3

Så var den tredje deltävlingen av Melodifestivalen 2017 över. Robin Bengtsson och Owe Thörnqvist gick direkt till final, medan Anton Hagman och FO&O gick till Andra chansen. Jag har valt att fokusera på de bidrag jag tyckte om i stället för att kommentera samtliga låtar. Det är tillräckligt mycket negativitet och bitterhet i mediabranschen som det är. Kom i håg att jag bara går efter min egen musiksmak!

Mina personliga favoriter:

1. Robin Bengtsson - I Can't Go On: Jag älskade Robins förra låt i tävlingen, men den här är faktiskt ännu bättre! Elektroniskt och modernt. Snygg show. Låten känns väldigt Justin Timberlake, vilket är ett stort plus!

2. Krista Siegfrids - Snurra Min Jord: Jag älskar Krista och har längtat efter att hon ska återvända till det dancepopsound hon hade på det gryma albumet "Ding Dong!". Den här låten växer för varje lyssning.

3. Jasmine Kara - Gravity: Väldigt duktig tjej! Jag hade låga förväntningar efter att ha hört en låt med henne som lät på tok för mycket Amanda Jenssen/Amy Winehouse för min smak. Men jag gillar den elektroniska låten. Den växer.

4. FO&O - Gotta Thing About You: Duktiga killar, snygg show och en helt okej låt. Men jag hade önskat att den varit snäppet starkare, lite mer upptempo. Jag gillar flera av gruppens tidigare låtar som The Fooo Conspiracy så jag hade hoppats på mer än så här.

5. Anton Hagman - Kiss You Goodbye: Trevlig poplåt och helt okej sång, men jag hade hellre föredragit ett mer elektroniskt sound och mindre akustisk gitarr. En starkare refräng hade också varit en fördel. Men som sagt, helt okej.

De övriga föll mig inte i smaken. Men som ni kan se var det ett mycket bättre startfält denna gång, i alla fall i mina öron.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , .