03 februari, 2018

Melodifestivalen 2018 - Deltävling 1

Så var den första deltävlingen av Melodifestivalen 2018 över. John Lundvik och Benjamin Ingrosso gick direkt till final medan Renaida och Sigrid Bernson gick till Andra chansen.

Jag har valt att fokusera på de bidrag jag tyckte om i stället för att kommentera samtliga låtar. Det är tillräckligt mycket negativitet och bitterhet i mediabranschen som det är.

Kom i håg att jag bara går efter min egen musiksmak och inte efter vad jag tror att folk kommer rösta på.

Mina personliga favoriter:

1. Benjamin Ingrosso - Dance You Off: Jag är ju svag för den här typen av musik: elektronisk dancepop, med doft av discofunk från sjuttiotalet. Väldigt snyggt nummer också.

2. Renaida - All The Feels: Modern dancepop och R&B med bra sångröst och ett snyggt nummer. Riktigt bra. Jag tror att hon kommer att gå långt.

3. John Lundvik - My Turn: Vilken kontrast till falsksången i bidraget före. Jag är ju i vanliga fall inget stort fan av ballader, men den här var helt okej. Men framför allt var det rösten jag föll för.

I övrigt var det inget som föll mig i smaken.