01 mars, 2019

Oscarsgalan 2019

Som vanligt var jag vaken hela natten för att se Oscargalan 2019 live. Den började tidigt i måndags morse och som den filmnörd jag är hade jag tagit ut kompledighet för att se galan. Det var precis som alltid en helt fantastisk show med många rörande tal och fina uppträdanden.

Mest glad blev jag förstås när Rami Malek vann en Oscar för bästa manliga huvudroll i filmen "Bohemian Rhapsody". Jag har följt hans karriär ända sedan jag såg honom i TV-spelet "Until Dawn". Det var dock hans roll som charmiga Elliot i TV-serien "Mr. Robot" som fick mig på fall. Hans tacktal var också väldigt gripande. Spana in det här nedanför.

Galan inleddes av rockgruppen Queen som framförde ett medley av hits med nya frontmannen Adam Lambert som var lika grym som alltid. Det var även kul att Lady Gaga fick en Oscar, även om jag självklart föredrar filmatiseringen av "A Star Is Born" från 1954 med bästa Judy Garland. Inget slår den.

Jag grät till flera av talen och självklart till minnesinslaget om de stjärnor som har gått bort. Tårarna flödade som mest när de fantastiska Margot Kidder och Tab Hunter visades. Jag saknade dock underbara Julie Adams från klassikern "Creature From The Black Lagoon". Hon förtjänade verkligen ett omnämnande.

Snyggast på röda mattan var helt klart "Pose"-stjärnan Billy Porter i sin coola kostymklänning.



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.