10 november, 2019

Ni som röstar på SD är inte mina vänner

Det finns många anledningar att inte rösta på Sverigedemokraterna (SD). Men ni som ändå röstar på SD och samtidigt säger att ni inte har något emot HBTQ-personer: det är dags att vakna nu. Allt annat är ett hån mot mig och andra som jag, vilket jag vägrar tolerera, speciellt i min vänskapskrets.

Nu säger någon säkert: "Men alla som röstar på SD är inte rasister, sexister och homofober."

Kanske inte, men ni röstar på ett parti som gång på gång visar att de inte gillar HBTQ-personer, invandrare, feminister och så vidare. Sluta komma med fåniga ursäkter. Tänk på vilka signaler det sänder ut att ni stöttar ett parti med dessa åsikter. Och tänk på vilken makt ni ger dessa hatare.

Ni som röstar på SD är inte mina vänner.

Och nej, jag har inte problem med oliktänkande. Folk får tycka vad de vill. Och jag är mogen nog att till exempel kunna arbeta med folk som sympatiserar med SD. Men jag har rätt att välja vilka jag kallar vänner och dit hör inga som röstar på ett parti som är emot den jag är.

Mer läsning:

"SD-politiker ville stoppa Moa-Linas samtal om HBTQ-frågor"

"Säg NEJ till rasism"

"94-åriga överlevaren Emerich Roth: Läget är mycket oroande"

"Islamofobi och konspirationsteorier i SD-styrd Facebookgrupp"

"Röstade du på Sverigedemokraterna?"

Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.