22 november, 2019

Släkten (sekten) är värst

Foto: ABC Television Network
Så mycket familjedrama. Lögner, skitsnack, hot och svikna förtroenden. Min släkt skulle bli en så himla bra såpopera à la "Dallas" och "Dynastin". Om jag bara kunde slutföra min självbiografi någon gång så ni kunde få läsa om denna galna släkt. Men det är rätt mycket att få ned så ni får ursäkta att det drar ut på tiden. Skrivandet går ju i perioder för mig.

Men, jag har väldigt fina släktingar också. Ni vet vilka ni är. Och tur är väl det. De senaste åren har jag vuxit otroligt mycket som person och blivit bättre på att helt stänga av känslor för människor som behandlar mig eller mina närmaste illa, oavsett om vi är släkt eller inte.

Man har faktiskt ingen skyldighet att umgås med folk bara för att man är släkt. Speciellt inte personer som är elaka eller som man helt enkelt inte har något gemensamt med.

Mer läsning:

"Blod är inte alltid tjockare än vatten"

"Missbrukarbarn"

"På tal om könsroller"

"Bög och fjolla som skällsord"

"Känslighet är inte en svaghet"

Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.