08 augusti, 2012

Blod är inte alltid tjockare än vatten

Jag har svårt att förstå mig på människor som anser att man måste umgås med personer man inte kommer överens med bara för att man är släkt. Det skulle aldrig falla mig in att göra mig till för människor jag inte gillar och som inte respekterar mig för den jag är.

Visst, blodsband kan sammanföra personer som annars aldrig skulle umgås. Som barn blir man ofta "ihoptvingad" med släktingar och man tror att allt är perfekt, men ju äldre man blir så inser man att man inte alltid har så mycket gemensamt.

Jag har väldigt bra kontakt med flera av mina släktingar, men samtidigt finns det vissa jag inte alls lägger någon energi på. Anledningen är att vi är så olika varandra, att vi har helt olika värderingar eller att de helt enkelt uppför sig illa.

Det är inget fel med det. Man kan inte vara bästis med alla. Det betyder inte att jag skulle ignorera dessa personer om jag träffade dem på stan, så barnslig är jag inte. Jag har bara inget behov av att umgås med dem privat.

Jag är gammal nog att själv välja vilka jag vill umgås med och blod är faktiskt inte alltid tjockare än vatten. Jag tror mer på att man väljer sin egen familj och då är blodsband mindre viktigt.

Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.