25 december, 2004

Julen 2004

Nu är det äntligen julafton och alla klappar är öppnade. Mormor kom hit i går och hjälpte oss klä granen. Eller hon snarare bevakade mig och Diana när vi klädde den. I dag blev jag väckt tidigt och hade svårt att komma igång. När jag väl kom ned satt mamma, mormor och farmor i köket. Runt lunchtid dök min morbror Toni upp och julfirandet kunde börja.

Det var en väldigt mysig kväll, och så har det varit den minst stressade julen någonsin, i alla fall för mamma. Det har känts väldigt bra trots att pappa och morfar för första gången inte var med.

Henri: "Jag sitter här i mina långkalsonger och med tandkräm på pannan. Inte så konstigt att jag inte får ligga."

Av mamma fick jag en Marilyn Monroe-tavla, ett presentkort på Jack & Jones, en mikrofon, Agnetha Fältskogs nya CD-box och fyra DVD-filmer: "Hajen 3", "Hajen 4", "Ultimate Kylie" och "ABBA - The Last Video". Av Diana fick jag Britneys senaste DVD och ett kort och en poster med Marilyn Monroe.

Av mormor fick jag guld- och silverpennor, en CD-väska, en rosa skrivbok och ett presentkort. Av Toni och hans familj fick jag ett presentkort på Guldfynd. Av Henri fick jag en söt penna, en rosa skrivbok och en almanacka med en karta som han tycker att jag behöver.

Av Micke fick jag ett par söta rosa strumpor och Agnetha Fältskogs senaste samlingsskiva. Av farmor fick jag ett nytt lakan och två örngott. Och slutligen så fick jag en DVD-spelare av pappa och ett löfte om att min singel ska ges ut i början av nästa år. Det ser jag fram emot!

Nu är jag rätt trött så jag orkar inte skriva mer. Men jag ser fram emot att fira nyårsafton i Stockholm med mina vänner. En stor puss till er alla!