04 december, 2004

Samlar på tanter

Jag har bestämt mig för att börja samla på tanter. De är så himla söta och trevliga... oftast. Jag har redan fått ihop en hel del och eftersom Madde jobbar på ålderdomshem borde det inte vara några problem. Vad ska jag göra med dem då? Jag ska fika med dem förstås!

I måndags umgicks jag rätt mycket med min kära vän Mattias i skolan. Vi satt och flummade i matsalen tillsammans med Jonas. Vi försökte diskuterade olika översättningar på pepparkaka då Mattias kom på "Peppercocks". Han sa att om jag vore en skurk i en James Bond-film skulle jag heta så. Det blev helt klart dagens ord. "Peppercocks slår till igen." Vad snuskigt det låter.

Förresten, är det någon mer än jag som minns popsångaren Moe? Han hade en hit med singeln "Backstabber" 2002 och jag lyssnar fortfarande på hans sköna album "My World". Jag tycker att han påminner en hel del om Darin, både i röst och i utseende. Vad tycker ni?