04 december, 2004

Stockholmsbesök med skolan

I torsdags åkte jag till Stockholm med skolan. Först var vi på Tekniska museet och Micke kom dit för att göra oss sällskap. När vi var färdiga åkte jag och Micke in till centrum där vi åt lunch tillsammans med min nätkompis Lars. När Lars hade gått tog jag och Micke en drink tillsammans med allas vår Carola… Henri, det vill säga. Det var så kul att träffa dem igen!

Efter en massa prat och skratt åkte jag till Sveriges Television med skolan där vi fick en guidad rundtur. Det var riktigt kul att få se sig omkring där, trots att vår guide var något grinig. När jag stod framför strålkastarna i nyhetsstudion kände jag mig hemma. Bussresan hem var nog bäst på hela dagen, med alla sjuka skämt och sånger.

På tal om något helt annat så drömde jag i natt att jag bodde på ett lyxigt hotell. Det var så fint och dyrt, men de hade gjort ett stort misstag: I lobbyn stod det en toalettstol mitt framför receptionsdisken. Är inte det sjuk? Nåja, vem har sagt att drömmar ska vara normala?