02 oktober, 2005

"I need my place in the sun"

Den senaste tiden har flera skrivit och önskat att jag ska ge ut en bok med mina dagboksinlägg och dikter. Det vore roligt faktiskt. Jag har alltid drömt om att skriva en bok. Det kanske kommer längre fram, när jag har fått ihop tillräckligt med material. Frågan är ju om någon skulle köpa den? Om inte annat får jag sälja den tillsammans med mina skivor. Men vad skulle boken heta? Några förslag? Jag skulle i alla fall blanda dikter med dagboksinlägg, noveller och krönikor. Det vore häftigt.

Häromdagen drömde jag en mysig dröm. Hela min nuvarande klass gick på min gamla högstadieskola. Vi hade franska ihop och en av killarna – som jag tidigare hade spanat in – satt vid bänken bredvid min. Så när vi väntade på att franksklärarinnan – samma som jag hade på högstadiet – ville han plötsligt hålla min hand. Jag lät honom hålla den och vi log mot varandra. Jag skulle inte tacka nej till att förverkliga drömmen.

Förresten,  DJ Tom gör varje månad en topplista över de mest spelade låtarna på gayklubben Gretas i Göteborg. Min låt "Je Suis Une Superstar (Electrolight Remix)" finns med på oktoberlistans niondeplats vilket känns jättekul! Glöm nu inte bort att beställa min singel om ni inte redan har gjort det.