30 oktober, 2005

Höstlov, Halloween och Eurovision

Då var det äntligen dags för höstlov, eller sportlov som jag misstar det för hela tiden. Det känns skönt. Jag har haft en underbar tid på skrivarlinjen hittills. Vi har varit med om en massa roliga saker och jag har lärt mig massor om mitt skrivande. Häromdagen gick jag förresten på fel buss och hamnade vid högskolan i Gävle. Snacka om att jag är virrig.

Judy Garland: "Hollywood is a strange place if you're in trouble. Everybody thinks it's contagious."

Snart är det dags för Halloween. Jag har kanske sagt det tidigare, men jag tycker att det är en lite fånig och amerikaniserad helg. Barn som kräver pengar och godis, är det underhållande? Knappast. Det enda jag gillar med Halloween är den läskigt mysiga stämningen som sprider sig över landet och att jag alltid ser "Halloween"-filmerna då. Skräckfilm ska det vara!

För någon dag sedan kollade jag och min kära syster igenom de nysläppta DVD-filmerna med alla vinnare från Eurovision Song Contest. Det är en nostalgitripp för oss som har hört dem sedan barnsben. De flesta i vår ålder har ingen aning om att festivalen startade redan 1956, men Diana och jag kan sjunga med i nästan alla vinnare sedan dess. Visst, vi hittar på en hel del egna ord på de språk vi inte behärskar, men det är tanken som räknas.

Jag älskar dig, Diana! Vi tänker så lika.