05 november, 2005

Höstmys

Gud, så kallt det har blivit! Jag fryser ju. Men trots det så gillar jag hösten, det är mysigt på något vis. Att jag fryser kanske beror på att jag glömde stänga fönstret i mitt rum i natt. Ja, man kan ju inte hålla reda på allt. Hur som helst så ser jag fram emot julen, som vanligt. Det här blir första julen i lägenheten så det är dags att skapa nya traditioner. Men självklart håller vi hårt i vårt gamla firande. Det blir nog som vanligt jag, mamma, Diana, mormor, farmor och morbror Toni.

Vad händer annars? Häromdagen hade jag filmkväll med min underbara mormor. Först gick vi på restaurang och sedan var vi hemma hos mig och såg på en film om Judy Garlands liv. Den var så bra, en riktigt fascinerande film. Som ni vet dras jag ju till artister med tragiska livsöden.

I övrigt jobbar jag med min kommande singel, samt förbereder mig för att börja skolan igen efter lovet. Och så har jag fått höra min idol Pernilla Wahlgrens nya låtar "Crashed & Burned" och "Don't Say Goodbye" som är helt underbara. Jag hoppas att de ger Pernilla en förtjänt comeback!