24 november, 2005

Glamourama

Den 30 november är det World Aids Day och då kommer min maxisingel "Je Suis Une Superstar" att säljas på gayklubben Connection i Stockholm på deras Red Ribbon Disco. För varje såld singel går fem kronor till Posithiva Gruppens Stödfond.

I dag hade vi textsamtal i skolan igen och det gick bra. Vi hade skrivit inledningar till filmmanus och jag är nöjd med kritiken jag fick. Det vore riktigt kul att få ett manus filmatiserat någon gång i framtiden. Jag vill ha med en tågstation i någon av mina filmer i så fall, för jag har upptäckt en stor fascination för det. Tågstationer på film är väldigt vackert, speciellt om Vivien Leigh spelar huvudrollen.

Dennis till Gnäll-Anna: "Långt där inne finns det en liten optimist som bara väntar på att få komma ut ur garderoben!"

Efter skoldagen gick jag och Anna Sundström ner på Gävle centrum för att julshoppa. Det blev väl inte så mycket sådant för mig, i stället köpte jag bara en samlingsskiva med en massa låtar från Eurovision Song Contest. Anna fick dock tag på ett par julklappar så hon var nöjd. Dessutom höll vi på att gå ner i en rulltrappa som gick i fel riktning. Det tog ett bra tag innan vi insåg att vi var helt fel ute. Hysteriskt!

Det påminner mig om när jag här om dagen gick in i en stillastående bil då jag och Gnäll-Anna var på väg till skolan. Jag gick och pratade när jag helt plötsligt gick in i en bil. Jag kanske inte alltid är så uppmärksam, men jag är snäll i alla fall.

Dennis till Gnäll-Anna som sparkar på en reklamskylt: "Inte vandalisera!"
Gnäll-Anna: "Men jag vill vara en vandalisation!"
Dennis: "Du menar vandalist?"

Och så närmar sig julen allt snabbare. På min önskelista står det som vanligt mest skivor och filmer, så jag är inte svår att handla åt. Förresten är jag så pedant med mina skivor och DVD-filmer. Jag lånar väldigt sällan ut dem eftersom jag är så rädd om dem. Jag minns när jag kom över Mandy Smiths album på CD. Då fick ingen förutom jag ta i den, i fall att den skulle bli repad.