01 december, 2005

"Confessions on a dance floor"

Jag bara måste säga att Madonnas nya album "Confessions On A Dance Floor" är något av det bästa jag hört. Vissa av låtarna behöver ett par genomlyssnar för att falla på plats, men jag är i alla fall såld. Mina favoriter hittills är "Hung Up", "Jump", "How High", "Isaac" och "Sorry". Jag hoppas att Madonna är vårt hopp för att få tillbaka discomusiken till den amerikanska marknaden. Annars duger Europa fint åt mig.

Sedan har jag även fastnat för den härliga synthpoplåten "Oh Lord" med gruppen Nouveau Riche. Duon består av Army Of Lovers-medlemmen Dominika Peczynski och Ulrich Bermsjö. Jag beställde singeln samma dag som jag hörde låten på radion och vilken dag som helst dimper den ner i brevlådan. Jag hoppas det kommer ett helt album snart! Gillar ni BWO och Army Of Lovers så är denna hit ett måste.