24 december, 2005

Pink Christmas

Så var det äntligen julafton! Som jag har längtat. Men precis som förra året har det gått rätt snabbt. Undrar om det beror på att vi har blivit äldre? Är det så att tiden går snabbare för vuxna så att julen kommer snabbare? Jag har ingen aning faktiskt. I år är det ju första julen vi firar i lägenheten, vilket ska bli mysigt. Jag, mamma, mormor, Diana och morbror Toni. Kan det bli mysigare? Det är så det ska vara. Jag återkommer i mellandagarna.

Dennis: "Är det inte lite sexigt med motorsågar?"

Jag tar tillbaka det jag tidigare har sagt om året julkalender "En Decemberdröm". Den spårade ur någonstans i mitten. Totalt konstig och deprimerande är den och jag tvivlar faktiskt på att barn uppskattar den. Jag vill ha tillbaka "Teskedsgumman" eller "Jul I Kapernaum". De var i alla fall mysiga och juliga. Jag skulle vilja ha en egen julkalender. Då skulle ni få se på glitter!

Henri: "Jag ska skriva boken om mitt liv."
Dennis: "Oj, den blir lång."
Henri: "Ja, och tjock. Precis som jag."

Så var skolan slut för den här gången. Förra helgen var jag och Gnäll-Anna hem till Anna S för att fira att hon fyllt år. Det var så mysigt. Vi åt pepparkakor och såg "Livet Är En Schlager". Snacka om underbar film. Efteråt skulle jag och Gnäll-Anna försöka ta oss hem med bussen. När vi kom ut hade det blivit snöstorm. Gävle var förvandlat till ett snöinferno. Vi blev glada och skuttade omkring i snön tills vi insåg att alla bussar hade blivit försenade. Då var vi inte glada längre. Nåja, mysigt var det i alla fall.

Dennis: "Hur många liter går det på en deciliter?"

I torsdags hade vi julavslutning i skolan och några i min klass läste dikter. Det var mysigt, som alltid. Efteråt fick jag sällskap av Anna S till centralstationen där jag väntade in min vän Micke. Det var så kul att träffa honom igen. Vi åt lunch och bytte julklappar innan det var dags för shopping. Jag köpte en massa skivor och ordnade de sista julklapparna. När Micke hade åkt hem kom min vän Erika på besök och sov över. Vi såg en massa film och umgicks tills hon i går kväll återvände till Lycksele.