15 december, 2005

Glädje och sorg

I dag var hela vår skola till folkhögskolan i Storvik på julshow. Det var trevligt att träffa lite gamla klasskompisar och lärare från när jag gick där förra året. Showen var intressant och de från vår klass gjorde bra ifrån sig, speciellt Nica. Jag tog en del bilder och försökte hålla Gnäll-Annas humör uppe. Anna S var lika glad som alltid och i det stora hela var det en bra dag.

Dennis: "Jag har träningsvärk i magen. Det är så skönt att träna."
Stalker-Anna: "Jag åker pulka så jag får träningsvärk i magen!"

I onsdags fick jag veta att en kille på vår skola tog sitt liv i helgen. De hade tydligen haft en minnesstund för honom i tisdags och i korridoren hade de ställt upp ett foto på honom tillsammans med ett ljus. Jag kände honom inte. Trots detta så berördes jag rejält. Det högg till i mig när vår lärare berättade det för oss och det får en verkligen att se lite annorlunda på sitt eget liv. Hoppas att han har fått frid nu i alla fall.

Kram på er!