11 december, 2005

Kärlek i luften

I fredags mötte jag Mr. C på stationen i Gävle. Jag hade varit nervös hela vägen in och försökt lugna ner mig med Madonna på iPoden, utan större framgång. Men när vi väl hade träffats och börjat snacka med varandra kändes det mycket bättre. Vi åkte hem till mig och såg på en massa DVD-filmer med Eurovision Song Contest, vilket vi båda har som gemensamt intresse.

Stalker-Anna: "Jag ska nog köra med min mixer. Den vibrerar."

I lördags vaknade vi i tiotiden och gick till Åhléns där jag fick "Absolute Synth Classics" i julklapp av C. Sedan handlade vi mat och lagade tacos tillsammans. Vilket team vi var i köket: Han lagade maten och jag... jag skar grönsaker. Blanda dipp klarar jag av också! På kvällen såg vi skräckfilm och så blev det lite mer schlager. När vi lade oss upptäckte jag en söt, rosa nalle under min kudde som C hade köpt åt mig. Jag blev så rörd.

Gnäll-Anna: "Jag har i alla fall en skarp midja! Visserligen beror det kanske på att jag har så stor rumpa. Men jag har i alla fall en midja!"

I morse vaknade vi klockan åtta. Jag följde med C in till Gävle och vinkade av honom på tåget. Så sorgligt att ta farväl, men vi ses snart igen. Kvällen avslutades med att jag och Diana spelade Nintendo 64. Så mycket har jag inte skrattat på länge. Snacka om att hon är en dålig förlorare!