12 november, 2005

Titanicnörden Dennis

I tisdags var klassen på Stadsteatern i Gävle. Vi såg pjäsen "Var är alla?" som handlar om våldtäkt. Det var en riktigt gripande historia som blev rätt obehaglig. Det var lite läskigt när jag var tvungen att åka hem ensam efteråt och inbillade mig att det stod en våldtäktsman i varje hörn.

I onsdags såg jag Lena Philipssons underbara show "Mitt namn är Lena Philipsson" på TV4. Denna kvinna är helt otrolig. Hon sjöng några av låtarna från nya albumet, blandat med äldre låtar. Lena är snygg, glamourös, humoristisk och framför allt så har hon en underbar sångröst. Mer Lena åt folket!

Terese: "Du saknas med allt ditt glittrande i klassrummet. Du får bli lagad snart."
Dennis: "Ni kan behöva en paus så ni inte får en glitteröverdos."

Jag har förresten köpt den nya DVD-boxen med "Titanic". Förutom filmen innehåller den en mängd bonusmaterial som passar mig utmärkt. Det är inte många som känner till detta, men jag är en av de största Titanicnördarna i världen. 1999 var min besatthet som störst. Då var det ABBA och Titanic för hela slanten.

Jag minns att folk alltid frågade om jag gillade den då nya filmen med Leonardo DiCaprio och Kate Winslet. Jag fick ständigt förklara att det minsann var fartyget som främst intresserade mig, även om jag även gillade filmen. Dessutom tillade jag alltid att de klassiska Titanicfilmerna från femtiotalet också var riktigt bra. Nåja, det var dagens onödiga vetande om mig.

Som avslutning vill jag hälsa till min underbara mamma Ann som alltid har ställt upp för mig och min syster. Utan henne skulle min värld vara grå.