15 april, 2007

Liza with a Z

I fredags såg jag det nya programmet "Talang" på TV4. Det var rätt kul faktiskt. Roligt att se söta Hanna Hedlund, känd från Melodifestivalen, tillbaka i rutan. Jag hoppas att det kommer ny musik från henne snart. Och säga vad man vill om buttra Bert Karlsson, men han är i alla fall bra TV. Det enda jag retade mig på var att Fantastic Four, som sjöng Motownklassiker, gick vidare trots att de inte sjöng speciellt bra.

Som ni kanske redan vet så har fartyget som användes i såpoperan "Rederiet" sjunkit. Det är så sorgligt. Jag har alltid fascinerats av fartygskatastrofer. Freja, eller Birka Princess som fartyget egentligen hette när det seglade på Östersjön, gick under förra veckan och två franska turister saknas fortfarande. Jag har faktiskt själv rest med Birka Princess som barn. Jag hoppas att turisterna återfinns.

Jag tänkte slutligen passa på att tipsa er om Liza Minnellis fantastiska album "Results" från 1989. Hela skivan är en underbar blandning av åttiotalsdisco, musikal och synthpop. Med finns bland annat singlarna "Losing My Mind", "Love Pains", "Don't Drop Bombs" och "So Sorry, I Said". Att hela skivan är producerad av Pet Shop Boys är ett stort plus. Passa på att köpa nyutgåvan av albumet så får ni även med bonusremixar och en DVD med musikvideor.