27 april, 2007

Spelat in Boy Loves Boy

I onsdags var jag och spelade in min nya låt "Boy Loves Boy", som handlar om homosexuell kärlek. Jag tror att världen behöver en så pass öppen låttext för att göra homosexualitet mer accepterat. Just nu jobbar jag med låtskrivartrion Lennart Wastesson, Larry Forsberg och Sven-Inge Sjöberg från Gävle.

De ligger bland annat bakom schlagerlåtar som "La Dolce Vita" med After Dark, "Crazy In Love" med Jill Johnson och "Om Du Stannar Hos Mig" med Nina & Kim. Det är en ära att få jobba med dem och de har lyckats skapa en passande melodi till min text. De är sköna grabbar med mycket humor och värme, och de sa så fina saker om min röst. Nu ser jag fram emot att släppa låten!

Jag skulle förresten bli väldigt glad om ni gick in och köpte min maxisingel "Drama Queen" som finns på CDON. Förutom originalversionen innehåller singeln även en åttiotalsaktig synthremix och en modern clubremix.

Puss och kram!