12 november, 2004

En rosa enhörning

Jag har umgåtts en hel del med Catrine som går i min klass. Hon har en massa inspelade videoband från åttio- och början av nittiotalet som jag har fått låna. De är fyllda av videor med mina idoler, till exempel Lili & Susie, Kim Wilde, Sinitta, Ankie Bagger, Sonia, Tone Norum, Samantha Fox och så vidare. Jag har dessutom fått tag på musikvideor med Mandy Smith, så om ett par veckor ska jag sammanställa en DVD av alla klipp. Det känns tryggt att bevara dessa skatter.

Jag har förresten köpt alla avsnitt av "Helt Hysteriskt" på DVD. Patsy och Edina är helt enkelt så galna att man inte kan få nog av deras "Sweetie, darling" och "Yeah, cheers, thanks a lot". Jag har även köpt en söt, rosa enhörning på Åhléns. Jag och Jenny har spanat in den ett par gånger och jag föll pladask. Den var rätt dyr, men eftersom den är både rosa och glittrig så var det värt det. Den gör mig glad, trygg och lugn.

Inget ont kan hända mig nu för jag har en rosa enhörning som skyddar mig!